WegeMaluch.pl

FB TW G+ Zarejestruj Rejestacja / Login

Artykuły

Botwinka 7+

botwinka od kiedy dla dzieckaBotwinka to młode liście i korzenie buraka ćwikłowego. Jest źródłem antyoksydantów i składników odżywczych (zwłaszcza kwasu foliowego, manganu, potasu i żelaza). Botwinka zawiera betakaroten, witaminę C.


W kuchni botwinkę stosujemy przede wszystkim do zup, chłodników. Młode liście można jeść na surowo w sałatkach jarzynowych. Można je także blanszować lub przygotować jak szpinak.


źródło: www.zdrowyprzedszkolak.org

Poprawiono: środa, 04, wrzesień 2013 12:09

Odsłony: 9431

Brokuł 7+

Brokuł, podobnie jak przy zakupie kalafiora należy zwrócić uwagę na to aby wybrać nie uszkodzone, pozbawione plam różyczki, a otaczające je liście nie powinny być żółte.

Brokuł jest warzywem zasobnym w betakaroten, witaminy C, B1, B2, B3 oraz sole mineralne takie, jak: wapń, żelazo, fosfor, magnez, siarka i potas.

Poprawiono: środa, 04, wrzesień 2013 11:12

Odsłony: 4661

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Kalarepa 7+

kalarepa w diecie dzieckaKalarepa charakteryzuje się sporą wartością odżywczą i zawartością przeciwutleniaczy. Dostarcza witamin (z grupy B, C, K, beta-karotenu) i soli mineralnych (wapnia, magnezu, żelaza i fosforu).

Kalarepa zaliczana jest do warzyw nieuczulających. Wskazana jest także w diecie cukrzyków, ponieważ należy do produktów bardzo wolno podnoszących cukier we krwi, a jednocześnie nie jest kaloryczna. 100 gram kalarepy to 27 kalorii.

Poprawiono: środa, 04, wrzesień 2013 11:27

Odsłony: 4675

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Burak 7+

Buraki są pożywne i lekkostrawne, zawierają duże ilości związków cukru, pektyn, karotenoidów, antocyjanów, kwasów organicznych (jabłkowego, cytrynowego i szczawiowego), witamin (najwięcej C, B2 i prowitaminy A) oraz związków mineralnych, w tym związków wapnia, żelaza, potasu, sodu, i magnezu.

Witaminy z grupy B, witamina C oraz prowitamina A znajdują się również w młodych liściach i ogonkach buraka, z których gotuje się zupę - botwinę.
Buraki zawierają dwa rzadkie metale: rubid i cez.

Poprawiono: środa, 04, wrzesień 2013 11:36

Odsłony: 4761

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Por 7+

Por podobnie jak cebula zawiera dużo witaminy C, dość dużo węglowodanów, niewielkie ilości białka, olejek eteryczny, sole potasu, sodu, wapnia, żelaza, fosforu i siarki. Liście, oprócz witaminy C, dostarczają dość dużych ilości witaminy B1 i B2, PP i prowitaminy A.

Poprawiono: środa, 04, wrzesień 2013 11:46

Odsłony: 4703

Czytaj wicej Czytaj więcej...




Cieszymy się, że tu trafiłaś / trafiłeś.

Prowadzimy prace nad przygotowaniem wersji mobilnej portalu wegemaluch.pl

Ta wersja platformy mobilnej jest w fazie testów! Prosimy o cierpliwość! (niektóre funkcje mogą nie działać w tej chwili)

 

Wegemaluch.pl Udostępnia materiały na licencji CC BY-NC-ND 4.0 Międzynarodowe. Materiały nieoznaczone CC BY-NC-ND 4.0 - Copyright by WegeMaluch.pl & MagYa 2011-2014. All rights reserved.

Wróć na górę

O Wegemaluch    O Nas    Regulaminy    Polityka Prywatności    Reklama    Promocja    Patronat    Admin    Kontakt    Faq    RSS    Toolbar

coffe Jesteś pewny by przełączyć w wersję dla komputerów stacjonarnych PC?