WegeMaluch.pl

FB TW G+ Zarejestruj Rejestacja / Login

Ziarna

Orzech włoski 12+

Orzech włoski pochodzi z Azji Mniejszej. Orzechy są najlepszym źródłem witaminy E, która działa jak ochraniacz nerwów i poprawiający odporność przeciwutleniacz. Zwyczajne orzechy i nasiona zawierają również najwięcej tłuszczów ze wszystkich nieprzetworzonych produktów i to w formie niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu kwasów tłuszczowych.
Tłuszcze i rozpuszczalna w tłuszczach witamina E odgrywają decydującą rolę w funkcjonowaniu wątroby. Wpływają tym samym na związane z wątrobą emocje – złość, depresję i irytację. Oprócz tłuszczów orzechy zawierają również dużo białka - są szczególnie potrzebne osobom o słabej, niestabilnej konstrukcji psychofizycznej.  Systematyczne jedzenie niewielkich porcji orzechów pomaga w odbudowaniu energii życiowej.
Orzech jest cenny z uwagi na obecność nienasyconych kwasów tłuszczowych. Kwasy są materiałem wyjściowym do produkcji hormonów tkankowych, odpowiedzialnych za wiele funkcji tkanek i narządów, między innymi zapobiegają zakrzepom krwi i nadciśnieniu, zwiększają ukrwienie serca oraz gwarantują prawidłową dystrybucję cholesterolu w organizmie.

Orzechy są źródłem wapnia, magnezu i fosforu, jak również miedzi - niezbędnej w czynnościach krwiotwórczych organizmu, odpowiadającej za właściwą strukturę kolagenu (zapewnienie jędrności), syntezę barwnika skóry i włosów.
Najbardziej neutralne w pobudzaniu energii życiowej, a tym samym najbezpieczniejsze dla tego typu psychofizycznego są: nasiona dyni, siemię lniane i niesolone pistacje.

Poniżej bardzo króciutki wykaz leczniczych właściwości poszczególnych orzechów:
 - migdały – łagodzą kaszel, nawilżają jelita, rozbijają zastoje energii w płucach; migdały to jedyne orzechy o działaniu alkalizującym krew, reszta orzechów ma działanie lekko zakwaszające;
- orzechy ziemne – wzmacniają śledzionę i żołądek, wzmacniają jelita; zwiększają ilość pokarmu u matek karmiących, obniżają ciśnienie. Mogą być przyczyną wyprysków skórnych, nie polecane przy nadwadze i zastojach wilgoci w ciele.
- pistacje – wzmacniają wątrobę i nerki, oczyszczają krew, nawilżają jelita, wzmacniają perystaltykę jelit (polecane przy zaparciach); są istotnym środkiem wzmacniającym organizm; najlepiej działają niesolone;
- orzechy włoskie – łagodzą stany zapalne i ból, mają bardzo wysoką zawartość kwasów tłuszczowych omega 3; nawilżają płuca i jelita; odżywiają nerki i mózg  - szczególnie polecane przy intensywnej pracy umysłowej; są stosowane przy objawach zimna i bólu w plecach i kolanach; uwaga! orzechy włoskie mogą zawierać pasożyty – lepiej jest je prażyć lub gotować przed jedzeniem.
- nasiona słonecznika – wzmacniają śledzionę, nawilżają jelita; stosowane w przypadku zaparć w wyniku suchości jelit, wzmacniają energię życiową.
- sezam – tonizuje yin i płyny wewnętrzne, wzmacnia wątrobę i nerki, działają jak środek wzmacniający; przed jedzeniem nasiona sezamu mielimy albo prażymy na patelni – ułatwia to ich trawienie i uwalnia od kwasu szczawiowego, który wiąże w organizmie wapń.
- orzechy laskowe – wzmacniają śledzionę i żołądek, poprawiają jakość krwi – zalecane szczególnie dla dzieci i ludzi chorych na anemię; wzmacniają układ nerwowy, zalecane przy intensywnej pracy umysłowej.




Cieszymy się, że tu trafiłaś / trafiłeś.

Prowadzimy prace nad przygotowaniem wersji mobilnej portalu wegemaluch.pl

Ta wersja platformy mobilnej jest w fazie testów! Prosimy o cierpliwość! (niektóre funkcje mogą nie działać w tej chwili)

 

Wegemaluch.pl Udostępnia materiały na licencji CC BY-NC-ND 4.0 Międzynarodowe. Materiały nieoznaczone CC BY-NC-ND 4.0 - Copyright by WegeMaluch.pl & MagYa 2011-2014. All rights reserved.

Wróć na górę

O Wegemaluch    O Nas    Regulaminy    Polityka Prywatności    Reklama    Promocja    Patronat    Admin    Kontakt    Faq    RSS    Toolbar

coffe Jesteś pewny by przełączyć w wersję dla komputerów stacjonarnych PC?