WegeMaluch.pl

FB TW G+ Zarejestruj Rejestacja / Login

Warzywa

Jarmuż 8+

curly kalePierwsze warzywa, które pojawiają się w diecie niemowlaka to ziemniaki, kabaczek, dynia, marchew, troszkę później burak, kalafior, seler naciowy, zielona fasolka, szpinak i botwinka. Warzywa najlepiej podawać przez kilka dni aby niemowlę przyzwyczaiło się do ich smaku. Niedobór warzywa w diecie dziecka to poważny błąd żywieniowy. Dostarczają one tak ważne składniki mineralne, witaminy oraz błonnik.

Wśród warzyw na szczególną uwagę zasługuje rodzina kapustnych bogata w witaminę C, beta karoten, potas i wapń. Do tej grupy należy kapusta, brokuł, brukselka oraz jarmuż, warzywo które zasługuje na szczególna uwagę. Do diety dziecka jarmuż można wprowadzić już po ukończeniu 8 miesiąca życia.
Dlaczego warto wprowadzić jarmuż do diety dziecka? Ponieważ zawiera wiele cennych witamin m.in. witaminę C, E oraz z grupy B. Znajdują się w nim również cenne składniki mineralne: żelazo, wapń, magnez, cynk, potas, mangan, fluor.

curly kalePierwsze warzywa, które pojawiają się w diecie niemowlaka to ziemniaki, kabaczek, dynia, marchew, troszkę później burak, kalafior, seler naciowy, zielona fasolka, szpinak i botwinka. Warzywa najlepiej podawać przez kilka dni aby niemowlę przyzwyczaiło się do ich smaku. Niedobór warzywa w diecie dziecka to poważny błąd żywieniowy. Dostarczają one tak ważne składniki mineralne, witaminy oraz błonnik.

Wśród warzyw na szczególną uwagę zasługuje rodzina kapustnych bogata w witaminę C, beta karoten, potas i wapń. Do tej grupy należy kapusta, brokuł, brukselka oraz jarmuż, warzywo które zasługuje na szczególna uwagę. Do diety dziecka jarmuż można wprowadzić już po ukończeniu 8 miesiąca życia.
Dlaczego warto wprowadzić jarmuż do diety dziecka? Ponieważ zawiera wiele cennych witamin m.in. witaminę C, E oraz z grupy B. Znajdują się w nim również cenne składniki mineralne: żelazo, wapń, magnez, cynk, potas, mangan, fluor.

jak podawać

Jeżeli mama zdecyduje się na podanie dziecku jarmużu koniecznie trzeba znać pochodzenie warzywa, usunąć twarde części (łodygi i włókna), ugotować i zblendować je. Tak przygotowany produkt możemy dodać do zupki bądź puree ziemniaczanego. Dla dziecka powyżej 10 miesięcy możemy przygotować tzw. ”zdrowe czipisy” upieczone kawałeczki jarmużu z cynamonem i oliwą z oliwek.


Autor:
Aleksandra Kasprowicz, studentka dietetyki. Praktykantka w poradni żywieniowej dla wegan i wegetarian, WegeCentrum







Cieszymy się, że tu trafiłaś / trafiłeś.

Prowadzimy prace nad przygotowaniem wersji mobilnej portalu wegemaluch.pl

Ta wersja platformy mobilnej jest w fazie testów! Prosimy o cierpliwość! (niektóre funkcje mogą nie działać w tej chwili)

 

Wegemaluch.pl Udostępnia materiały na licencji CC BY-NC-ND 4.0 Międzynarodowe. Materiały nieoznaczone CC BY-NC-ND 4.0 - Copyright by WegeMaluch.pl & MagYa 2011-2014. All rights reserved.

Wróć na górę

O Wegemaluch    O Nas    Regulaminy    Polityka Prywatności    Reklama    Promocja    Patronat    Admin    Kontakt    Faq    RSS    Toolbar

coffe Jesteś pewny by przełączyć w wersję dla komputerów stacjonarnych PC?