WegeMaluch.pl

FB TW G+ Zarejestruj Rejestacja / Login

Owoce

Gdy na ziemi pojawił się człowiek, pojawił się też owoc. Z pestek dziko rosnących owoców zaczęły wyrastać owocowe drzewa i krzewy, które zaczęto pielęgnować. Później ludzie nauczyli się krzyżować różne odmiany ze sobą, aby uzyskać większe owoce. Szybko spostrzeżono, że mają one leczniczy wpływ na zdrowie. Zaczęto je wykorzystywać w zielarstwie. Największą wiedzę na ten temat mieli Hindusi, Chińczycy, Aztekowie i Indianie. Z biegiem czasu ludzie nauczyli się wykonywania przetworów owocowych, opracowali receptury ich przechowywania, suszenia, gotowania i marynowania. Owoce bogate są w witaminę C, B, K, i E. Dziennie zaleca się jeść owoce 3-5 razy co pozwoli nam uniknąć zmęczenia, osłabienia oraz bólu w stawach i kościach.

 

 

 

Kiwi 8+

Kiwi cenione jest nie tylko ze względu na smak i oryginalny kolor, ale głównie ze względu na bogactwo witamin i mikroelementów. Jeden owoc zawiera ich tyle, ile wynosi dzienne zapotrzebowanie człowieka. Niektórzy określają je mianem bomby witaminowej. Owoce zawierają ogromne ilości witaminy C, E i B, mają także dużo potasu, cynku i niewielkie ilości sodu, pektyn i cukrów.
Dzięki zawartości witamin wspomagają leczenie wielu schorzeń, zapobiegają przeziębieniom, ułatwiają leczenie grypy, wpływają na poprawę samopoczucia i działają kojąco na nerwy.

Poprawiono: środa, 04, wrzesień 2013 22:20

Odsłony: 3796

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Śliwki 8+

Wszystkie gatunki śliwek mają podobne wartości odżywcze. Zawierają witaminy C i P (rutyna), z grupy B (wpływających kojąco na układ nerwowy i poprawiających samopoczucie) oraz beta-karoten. Składniki mineralne występujące w śliwkach to potas, żelazo, magnez, wapń i fosfor. Należy jednak pamiętać, że śliwki podobnie jak wszystkie owoce zawierają dużo cukru (aż 12 proc.) i w związku z tym dostarczają dużo kalorii- zależnie od gatunku mogą mieć 80-120 kcal w 100 g.

Śliwki działają korzystnie na trawienie. Zapobiegają zaparciom, przez co zmniejszają zagrożenie chorobą nowotworową jelita grubego. To korzystne dla układu pokarmowego działanie zawdzięczamy dużej zawartości pektyn w tych owocach. Najbardziej wartościowe pod tym względem są węgierki i renklody.

Poprawiono: środa, 04, wrzesień 2013 22:30

Odsłony: 4456

Czytaj wicej Czytaj więcej...




Cieszymy się, że tu trafiłaś / trafiłeś.

Prowadzimy prace nad przygotowaniem wersji mobilnej portalu wegemaluch.pl

Ta wersja platformy mobilnej jest w fazie testów! Prosimy o cierpliwość! (niektóre funkcje mogą nie działać w tej chwili)

 

Wegemaluch.pl Udostępnia materiały na licencji CC BY-NC-ND 4.0 Międzynarodowe. Materiały nieoznaczone CC BY-NC-ND 4.0 - Copyright by WegeMaluch.pl & MagYa 2011-2014. All rights reserved.

Wróć na górę

O Wegemaluch    O Nas    Regulaminy    Polityka Prywatności    Reklama    Promocja    Patronat    Admin    Kontakt    Faq    RSS    Toolbar

coffe Jesteś pewny by przełączyć w wersję dla komputerów stacjonarnych PC?