WegeMaluch.pl

FB TW G+ Zarejestruj Rejestacja / Login

Artykuły

Dyniowe szaleństwo

dynia to owoc a nie warzywoMało kto wie, że dynia tak naprawdę nie jest warzywem ale… owocem, i do tego jagodowym.
To nie tylko wspaniały przysmak jesieni, ale także bardzo dobra roślina lecznicza. Jeśli nauczymy się ją smakowicie przyrządzać w kuchni przyniesie nam nieocenione korzyści, ponieważ ma naprawdę sporo wartości odżywczych. Przy tym jest tak uniwersalna, że można z niej komponować dania zarówno na słodko, jak i na słono, łagodne lub pikantne.
Warto wykorzystywać w naszym menu nie tylko miąższ, ale i wartościowe pestki.


Ale zacznijmy od miąższu.

100g miąższu dyni zawiera tylko 32 kcal a mimo to jest niezwykle odżywczy. W swoim składzie zawiera karoten, dzięki któremu zawdzięcza swój pomarańczowy kuszący kolor, a przy tym korzystnie wpływa na zdrowy koloryt naszej skóry. Właśnie dzięki zawartości karotenu często jest porównywana z marchewką.

Poprawiono: sobota, 16, listopad 2013 21:13

Odsłony: 9815

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Ilości produktów i wielkości porcji dla przedszkolaków cz.1

prawidłowe żywienie dzieciW stosunku do okresu poniemowlęcego tempo rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym jest nieco niższe. Mimo to nadal ważne jest dbanie o jego dietę i dostarczanie produktów pełnowartościowych. Dziecko w wieku przedszkolnym (3-7 lat) rośnie średnio ok. 25 cm i zwiększają swoją wagę ok. 6 kg. Bardzo ważne również jest odpowiednie zbilansowanie diety jeśli chodzi o białko i wapń, szczególnie w okresie przełomu 6-7 lat, ponieważ pojawia się zjawisko wymiany zębów mlecznych na stałe. I tu ważna jest też odpowiednia konsystencja posiłków oraz wybór takich produktów, które nie będą sprawiały trudności podczas spożywania posiłków.

U dzieci na diecie lakto-owo-wegetariańskiej uzupełnianie niedoborów białka i wapnia w diecie nie stanowi większego problemu ponieważ mamy do dyspozycji szereg produktów nabiałowych (twarogi, sery żółte, mleko, jaja, kefiry i jogurty – nie tylko krowie ale również i kozie).

Poprawiono: środa, 19, grudzień 2012 19:27

Odsłony: 12493

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Jadłospis przedszkolaka

Dieta wegetariańska przedszkolaka

owoce2Bardzo często powielane są nieprawdziwe informacje na temat diety wegetariańskiej na przykład w kontekście białka. W opinii nie tylko specjalistów z zakresu dietetyki ale również lekarzy funkcjonują nieprawdziwe opinie, że dieta wegetariańska wykluczająca mięso i ryby ale dopuszczająca nabiał w tym również jajka dostarcza niewystarczające ilości białka.

Opinie te są nieprawdziwe o czym można dowiedzieć się na stronach amerykańskiego towarzystwa diabetologicznego (http://www.diabetes.org/food-and-fitness/food/planning-meals/meal-planning-for-vegetarians/vegetarians-and-protein.html).

Zdaniem amerykańskich specjalistów białko nie stanowi problemu w dietach wegetariańskich, ponieważ obecnie spożywamy zbyt duże ilości protein.

 

owoce

Wśród produktów, które dostarczają białka można wymienić:

  • fasola i różne jej odmiany
  • humus
  • groszek, soczewica
  • orzechy oraz masła orzechowe
  • wyroby z soi: tofu, tempeh

Omega 3:

  • siemię lniane
  • olej lniany, sojowy, rzepakowy
  • orzechy

Wapń (oprócz nabiału)

  • jarmuż oraz warzywa zielonolistne
  • brokuły
  • brukselka

Żelazo:

  • fasola
  • soczewica
  • warzywa zielonoliste
  • produkty zbożowe gruboziarniste
  • suszone owoce
  • buraki

 

Żelazo powinno być podane z witaminą C dzięki czemu będzie lepiej przyswajalne przez organizm. W tym celu wystarczy dodać natkę pietruszki, sok pomarańczowy, sok z cytryny, brokuły.

Jadłospisy te zostały przygotowane i przekazane do Ministerstwa Edukacji Narodowej, jako przykładowe, zbilansowane tygodniowe jadłospisy wegetariańskie dla dzieci przedszkolnych.

 

Poprawiono: piątek, 24, styczeń 2014 14:28

Odsłony: 11019

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Jadłospis dla dzieciaka

dzieciNie wiesz jak skomponować jadłospis dla swojego wegedzieciaka? Poniżej podpowiadamy Ci rozwiązanie.

Śniadanie

Powinno być szczególnie wysokokaloryczne i pełnowartościowe. Dobrze jeśli  zawiera mleko w postaci jogurtu, kefiru lub ciepłego napoju mlecznego (kawa zbożowa, kakao, bawarka) Warto podać zupę mleczną. Ponadto należy podać pieczywo ( początkowo białe a później również ciemne) z masłem, serem lub jajkiem, najlepiej w postaci past z dodatkiem zieleniny, twarożku.

Następny posiłek to obiad. Powinien składać się z zupy, drugiego dania i lekkiego deseru. Zupy gotujemy na wywarach jarskich (polecane są zupy o wyraźnym smaku, np: pomidorowa, ogórkowa, barszczyk czerwony).

Poprawiono: środa, 29, styczeń 2014 10:42

Odsłony: 6960

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Jak wprowadzić zmiany w żywieniu ?

Jedzenie stanowi jedną z najbardziej podstawowych części naszego życia – dlatego warto postawić je wysoko na liście swoich priorytetów, zacząć od początku. Czas przeznaczony na gotowanie inwestujemy w coś niezmiernie ważnego – w zdrowie naszej rodziny. Czy znacie lepszą inwestycję?

„Nie mam czasu na zdrowe odżywianie!” – te słowa bardzo często słyszę na warsztatach lub z ust znajomych. Wielu osobom wydaje się, że zdrowe życie jest dla osób, które mają mnóstwo czasu. Nic bardziej mylnego! Codziennie, czasem co drugi dzień, gotujemy dla siebie lub swoich bliskich. Jedzenie będzie nam towarzyszyć każdego dnia naszego życia, niezależnie od tego, czy mamy dwie prace, dom, piątkę dzieci i mnóstwo zajęć dodatkowych, czy całymi dniami siedzimy w domu, nudząc się przed telewizorem.

Poprawiono: sobota, 16, listopad 2013 21:02

Odsłony: 5441

Czytaj wicej Czytaj więcej...




Cieszymy się, że tu trafiłaś / trafiłeś.

Prowadzimy prace nad przygotowaniem wersji mobilnej portalu wegemaluch.pl

Ta wersja platformy mobilnej jest w fazie testów! Prosimy o cierpliwość! (niektóre funkcje mogą nie działać w tej chwili)

 

Wegemaluch.pl Udostępnia materiały na licencji CC BY-NC-ND 4.0 Międzynarodowe. Materiały nieoznaczone CC BY-NC-ND 4.0 - Copyright by WegeMaluch.pl & MagYa 2011-2014. All rights reserved.

Wróć na górę

O Wegemaluch    O Nas    Regulaminy    Polityka Prywatności    Reklama    Promocja    Patronat    Admin    Kontakt    Faq    RSS    Toolbar

coffe Jesteś pewny by przełączyć w wersję dla komputerów stacjonarnych PC?