WegeMaluch.pl

FB TW G+ Zarejestruj Rejestacja / Login

Artykuły

Jak zachęcić dziecko do zdrowego jedzenia?

Jakość posiłków i atmosfera, w jakiej są spożywane, zależą od środowiska, w jakim obraca się dziecko. Uczy się ono określonych zachowań żywieniowych w oparciu o powtarzające się określone zachowania rodziców, praktykowane w domu zwyczaje, wzory zachowania.

Ważne jest, by stworzyć dzieciom możliwość poznania różnorodnego pożywienia. Jeśli chcemy, by nasze dzieci jadły z smakiem kasze, warzywa i owoce musimy im je… przedstawić. Umożliwmy dzieciom poznanie produktu spożywczego różnymi zmysłami przed przygotowaniem z niego posiłku. Jeśli jest to możliwe, dajmy dzieciom produkt do obejrzenia, powąchania, skosztowania oraz wspólnie przygotujmy z niego prosty posiłek. Ma to dla dziecka większe znaczenie, niż opowiadanie o tym, jakie coś ma witaminki i że trzeba to jeść, by być zdrowym.

Poprawiono: sobota, 16, listopad 2013 21:03

Odsłony: 6291

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Jak zachęcić małego niejadka do jedzenia?

Prawidłowe odżywianie dziecka oprócz miłości i właściwej opieki jest jedną z najważniejszych w jego prawidłowym rozwoju. Błędy popełnione w pierwszych latach życia rzutują na dalszy  i nie zawsze są do odrobienia.


Co może być przyczyną odmowy jedzenia wśród najmłodszych?

Do zaburzeń odżywiania lub braku apetytu  u dzieci dochodzi często z powodu: zbyt częstego podawania soków owocowych oraz słodyczy. Dziecko przyzwyczaja się do stymulowania smakiem słodkim w wyniku czego traci zainteresowanie innymi smakami. Poza tym w przypadku soku owocowego jest on sycący stąd brak ochoty na inny posiłek.

Poprawiono: sobota, 16, listopad 2013 20:51

Odsłony: 5740

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Lista zdrowych zamienników

Idąc na zakupy bardzo często nie mamy czasu na analizowanie każdej etykiety na danym produkcie. W związku z tym zdarza się, że na naszym stole goszczą towary, których powinniśmy unikać. Aby jak najczęściej unikać "niechcianych" zakupów, publikujemy listę zdrowych zamienników, która jest podstawą urozmaiconego zdrowego odżywiania. Pamiętajmy, że produkty, które chcemy kupić powinny być zawsze świeże, naturalne, a tym samym jak najmniej przetworzone, nasze rodzime, z krótką etykietą, która oznacza, że w skład nie wchodzi więcej niż 5 składników, nie GMO.

Poprawiono: sobota, 16, listopad 2013 21:05

Odsłony: 6405

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Kanada - nowy przewodnik żywieniowy

Kanada_przewodnikJedz lepiej -żyj lepiej. Pod takim hasłem w Kanadzie pojawił się nowy poradnik żywieniowy. W nim właśnie zaleca spożywanie zdrowej i nieprzetworzonej żywności.
Największą rewolucją jest brak dziennej dawki nabiału.
Najnowsza edycja eliminuje podział żywności na grupy oraz nie wskazuje ilość porcji zalecanych do spożycia.
Ponadto zdaniem kanadyjskich specjalistów 100% soki owocowe mogą zastąpić owoce. 
Podkreślmy jeszcze raz - niewątpliwie rewolucją jest odejście od zalecania zbytniego spożywania nabiału, co spotkało się z falą krytyki ze strony przemysłu mleczarskiego. Zamiast klasycznego nabiału, specjaliści zalecają konsumpcję warzyw, owoców, skorbi, białka i pełnych ziaren. 

Poprawiono: piątek, 25, styczeń 2019 11:31

Odsłony: 964

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Mleko krowie - dobro czy zło?

mleko - dobro czy złoDietetycy i Żywieniowcy na całym świecie uznają mleko za niezbędny i wartościowy składnik pożywienia. Właśnie dlatego, od wieków mleko i przetwory są jednym z podstawowych produktów w diecie człowieka. Czy powinno tak zostać?

Przyjrzyjmy się wartościom odżywczym mleka. Posiada ono bardzo wysoką wartość odżywczą. Jest ona oczywiście zależna od zawartości tłuszczu, zatem wartość kaloryczna mleka i jego przetworów mieści się w granicach od 47 do ok 300 kcal w 100 gramach. Wapń, którego produkty mleczne są doskonałym źródłem w diecie dzieci w wieku przedszkolnym, powinien być spożywany na poziomie 500-700 mg na dobę, czyli około 2-3 szklanek mleka.

We wszystkich książkach do dietetyki przeczytamy, że wapń występujący w mleku jest dobrze przyswajalny przez organizm człowieka. Najlepszym źródłem wapnia wśród przetworów mlecznych są sery żółte, gdyż one zawierają od 6 do 10 razy więcej wapnia od serów twarogowych. Sery twarogowe, serki homogenizowane i twarożki zawierają mniej wapnia ze względu na inny proces produkcyjny (wapń jest tracony wraz z serwatką). Jako, że produkty płynne, takie jak kefiry, maślanki, jogurty zawierają także mniej wapnia, w trosce o kości naszych dzieci a także z myślą o profilaktyce osteoporozy, należałoby podawać im mleko i sery żółte.

Poprawiono: wtorek, 24, czerwiec 2014 09:57

Odsłony: 10016

Czytaj wicej Czytaj więcej...




Cieszymy się, że tu trafiłaś / trafiłeś.

Prowadzimy prace nad przygotowaniem wersji mobilnej portalu wegemaluch.pl

Ta wersja platformy mobilnej jest w fazie testów! Prosimy o cierpliwość! (niektóre funkcje mogą nie działać w tej chwili)

 

Wegemaluch.pl Udostępnia materiały na licencji CC BY-NC-ND 4.0 Międzynarodowe. Materiały nieoznaczone CC BY-NC-ND 4.0 - Copyright by WegeMaluch.pl & MagYa 2011-2014. All rights reserved.

Wróć na górę

O Wegemaluch    O Nas    Regulaminy    Polityka Prywatności    Reklama    Promocja    Patronat    Admin    Kontakt    Faq    RSS    Toolbar

coffe Jesteś pewny by przełączyć w wersję dla komputerów stacjonarnych PC?