WegeMaluch.pl

FB TW G+ Zarejestruj Rejestacja / Login

Artykuły

Dieta a wzmacnianie odporności

jesienJesień to okres, kiedy występuje wzmożenie zachorowania na przeziębienia i grypę u dzieci i dorosłych. Okazuje się, że w bardzo łatwy sposób możemy wzmacniać naszą odporność, poprzez odpowiednio zbilansowaną dietę.


Zatem jak zbilansować codziennie menu? Otóż oprócz doboru składników do przygotowania posiłków ważna jest również forma przygotowania i podania posiłku.

W przypadku warzyw i owoców wybieramy sezonowe, w okresie jesiennym są dostępne min: dynie, buraki, marchew, pietruszka, por, seler, ziemniak, pasternak, papryka, jabłka, gruszki, śliwki są to również warzywa bogate w witaminę A, C wzmacniające układ odpornościowy i należą do grupy antyoksydantów, które będą wymiatać patogeny z naszego organizmu. Możemy przygotować z nich smaczne surówki, soki wyciskane warzywno-owocowe lub zupy. Ważnym antyoksydantem jest witamina E wspomagająca układ odpornościowy znajdziemy ją w orzechach, nasionach i olejach roślinnych nierafinowanych.

Poprawiono: czwartek, 16, listopad 2017 15:07

Odsłony: 2740

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Dlaczego warto ograniczyć spożycie białego cukru

Cukier spożywczy produkowany jest z trzciny cukrowej lub buraków cukrowych. Trzcina cukrowa zawiera 14% pierwiastków śladowych, minerałów i witamin oraz chlorofil. Cukier ogólnie dostępny jest jednak mocno oczyszczony, czyli rafinowany, pozbawiony wszystkich substancji odżywczych, jest to jedynie dwucukier sacharoza.

Z trzciny cukrowej lub buraków cukrowych początkowo uzyskuje się surowy sok, który następnie jest poddawany procesom z zastosowaniem substancji chemicznych, m.in. dwutlenku siarki, siarczanu sodu i ultramaryny.

Cukier biały rafinowany dostarcza organizmowi jedynie pustych kalorii. Energia dostarczana jest bardzo szybko, ale na bardzo krótki okres czasu.

Poprawiono: sobota, 16, listopad 2013 21:04

Odsłony: 6451

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Domowe sposoby na przeziębienie i wzmocnienie odporności cz.1

syrop z czosnkuŻyjemy w czasach, kiedy zostaliśmy prawie całkowicie zdominowani przez rynek farmaceutyczny. Z każdej strony bombardują nas reklamy nowych leków czy suplementów mających uzupełnić nasze zapotrzebowanie na witaminy i minerały. Codziennie wmawiają nam, że musimy coś zażywać by utrzymać zdrowie. Wszystko to pięknie, ze tak o nas dbają odgórnie, ale jest jeden minus - oferowane nam środki to w większości syntetyczna chemia. A żadna chemia nie jest dobra. Podświadomie rodzi się w nas bunt i szukamy starych zapomnianych naturalnych metod. Metod, jakie stosowały z powodzeniem nasze babcie, prababcie… Bo tylko to co naturalne jest najlepiej przyswajalne przez nasz organizm.

Oto kilka sprawdzonych receptur jak wzmocnić odporność oraz jak sobie radzić jeśli już zdarzy nam się przeziębić.

Poprawiono: czwartek, 09, styczeń 2014 23:27

Odsłony: 27086

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Dobre i niedobre produkty spożywcze dla dzieci

zdrowe żywienie dzieciCo nasze dzieci powinny jeść, a czego powinny unikać podpowiada Emilia Lorenc, doradca żywieniowy, diagnosta laboratoryjny, biolog molekularny.

Produkty zbożowe

pieczywo: gruboziarniste, wieloziarniste, z mąk z pełnego ziarna np. graham, razowe, orkiszowe, pszenne, mieszane

kasze i pseudozboża: jaglana, jęczmienna, gryczana, orkiszowa, kukurydziana, ryż natrualny, ryż basmati, kus-kus, amarantus, quinoa

płatki zbożowe: owsiane, jęczmienne, żytnie, pszenne, orkiszowe

makarony z różnych mąk z pełnego ziarna lub mieszane

produkty mączne z mąk z pełnego ziarna lub mieszane: naleśniki, pierogi, kluski, ciasta, ciastka

pieczywo chrupkie: ryżowe, wielozbożowe, czyste chrupki kukurydziane.

Poprawiono: sobota, 16, listopad 2013 21:14

Odsłony: 8873

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Domowe sposoby na przeziębienie i wzmocnienie odporności cz.2

domowe sposoby na przeziębienieŚniegi stopniały, ale do prawdziwej wiosny pozostało jeszcze trochę czasu. Pogoda nas nie rozpieszcza i co chwilę serwuje nam raz słońce, a raz obfite deszcze. Taka zmienna temperatura i wszechobecna wilgoć nie sprzyja naszemu zdrowiu. Za to doskonale sprzyja rozwojowi wirusów i bakterii. Co chwilę słyszymy o jakiejś epidemii grypy i strach o własne zdrowie spędza nam sen z oczu. Jak się nie dać chorobie? Oto druga część domowych sposób na przeziębienie oraz wzmocnienie odporności.

Poprawiono: sobota, 11, styczeń 2014 13:12

Odsłony: 8112

Czytaj wicej Czytaj więcej...




Cieszymy się, że tu trafiłaś / trafiłeś.

Prowadzimy prace nad przygotowaniem wersji mobilnej portalu wegemaluch.pl

Ta wersja platformy mobilnej jest w fazie testów! Prosimy o cierpliwość! (niektóre funkcje mogą nie działać w tej chwili)

 

Wegemaluch.pl Udostępnia materiały na licencji CC BY-NC-ND 4.0 Międzynarodowe. Materiały nieoznaczone CC BY-NC-ND 4.0 - Copyright by WegeMaluch.pl & MagYa 2011-2014. All rights reserved.

Wróć na górę

O Wegemaluch    O Nas    Regulaminy    Polityka Prywatności    Reklama    Promocja    Patronat    Admin    Kontakt    Faq    RSS    Toolbar

coffe Jesteś pewny by przełączyć w wersję dla komputerów stacjonarnych PC?