WegeMaluch.pl

FB TW G+ Zarejestruj Rejestacja / Login

Ziarna

Ziarna powinny stanowić około 40% dziennego pożywienia. Zboża i ziarna od zawsze stanowiły kluczowy pokarm we wszystkich kulturach. Niestety dziś są trochę pomijane w codziennym żywieniu na rzecz produktów wysokobiałkowych. A szkoda, ponieważ obok dużej wartości odżywczej (wysoka zawartość białka, fosforu, cynku, krzemu, fluoru, wapnia, potasu i witamin z grupy B)dzięki obecności błonnika mają też działanie oczyszczające organizm ze zbędnych produktów przemiany materii. Trawienie węglowodanów złożonych zawartych w zbożach to proces bardzo zrównoważony i harmonijny, który dostarcza do organizmu wszelkie potrzebne składniki odżywcze, stopniowo uwalniając energię, co daje energię na kilka godzin efektywnego działania i dobrego samopoczucia. I choćby z tego powodu należy każdego dnia jeść produkty zbożowe i ziarna 4-5 razy.

 

 

 

Sezam 9+

sezam w diecie dzieckaSezam posiada wiele cennych witamin, w tym A, E, witamin z grupy B oraz składników mineralnych, np. cynku, fosforu, magnezu, potasu, wapnia i żelaza. Sezam, ze względu na zawartość sesamolu i sesamolinę, zalicza się też do naturalnych przeciwutleniaczy, które zwalczając wolne rodniki zapobiegają procesom starzenia się skóry, a także wielu chorobom, w tym również chorobom nowotworowym.

Sezam zawiera także lecytynę, która korzystnie wpływa na pracę mózgu oraz kwas foliowy. Znajdują się w nim również składniki mineralne takie jak magnez, potas, żelazo, cynk, mangan i fosfor.

Poprawiono: wtorek, 19, listopad 2013 08:40

Odsłony: 10336

Czytaj wicej Czytaj więcej...

Orzech włoski 12+

Orzech włoski pochodzi z Azji Mniejszej. Orzechy są najlepszym źródłem witaminy E, która działa jak ochraniacz nerwów i poprawiający odporność przeciwutleniacz. Zwyczajne orzechy i nasiona zawierają również najwięcej tłuszczów ze wszystkich nieprzetworzonych produktów i to w formie niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu kwasów tłuszczowych.
Tłuszcze i rozpuszczalna w tłuszczach witamina E odgrywają decydującą rolę w funkcjonowaniu wątroby. Wpływają tym samym na związane z wątrobą emocje – złość, depresję i irytację. Oprócz tłuszczów orzechy zawierają również dużo białka - są szczególnie potrzebne osobom o słabej, niestabilnej konstrukcji psychofizycznej.  Systematyczne jedzenie niewielkich porcji orzechów pomaga w odbudowaniu energii życiowej.
Orzech jest cenny z uwagi na obecność nienasyconych kwasów tłuszczowych. Kwasy są materiałem wyjściowym do produkcji hormonów tkankowych, odpowiedzialnych za wiele funkcji tkanek i narządów, między innymi zapobiegają zakrzepom krwi i nadciśnieniu, zwiększają ukrwienie serca oraz gwarantują prawidłową dystrybucję cholesterolu w organizmie.

Poprawiono: wtorek, 25, październik 2011 13:41

Odsłony: 4385

Czytaj wicej Czytaj więcej...




Cieszymy się, że tu trafiłaś / trafiłeś.

Prowadzimy prace nad przygotowaniem wersji mobilnej portalu wegemaluch.pl

Ta wersja platformy mobilnej jest w fazie testów! Prosimy o cierpliwość! (niektóre funkcje mogą nie działać w tej chwili)

 

Wegemaluch.pl Udostępnia materiały na licencji CC BY-NC-ND 4.0 Międzynarodowe. Materiały nieoznaczone CC BY-NC-ND 4.0 - Copyright by WegeMaluch.pl & MagYa 2011-2014. All rights reserved.

Wróć na górę

O Wegemaluch    O Nas    Regulaminy    Polityka Prywatności    Reklama    Promocja    Patronat    Admin    Kontakt    Faq    RSS    Toolbar

coffe Jesteś pewny by przełączyć w wersję dla komputerów stacjonarnych PC?