WegeMaluch.pl

FB TW G+ Zarejestruj Rejestacja / Login

Warzywa

Bakłażan 10 +

Bakłażany zawierają dużo soli mineralnych, zwłaszcza fosforu, żelaza i wapnia, sporo błonnika i glukozy. O warzywach tych mówi się, że dają długowieczność, gdyż obniżają poziom cholesterolu we krwi. Przy tym prawie nie zawierają sodu, za to mają bardzo dużo potasu. Są też bogate w błonnik, którego mają o 50% więcej niż jabłka lub brzoskwinie. Znajdziemy w nich również witaminę C, A i B2.


Należy go jeść w postaci gotowanej lub smażonej. Można go podawać z farszem z innych warzyw i/lub kasz. Bakłażan w czasie przyrządzania bardzo chłonie tłuszcz, co sprawia, że staje się potrawą ciężkostrawną.

Aby pozbyć się charakterystycznej dla miąższu bakłażana goryczki, przed przyrządzeniem należy go lekko posolić i odstawić na jakiś czas, a następnie dokładnie opłukać w zimnej wodzie. Dojrzałe warzywa można po odpowiednim przygotowaniu jeść razem ze skórką.







Cieszymy się, że tu trafiłaś / trafiłeś.

Prowadzimy prace nad przygotowaniem wersji mobilnej portalu wegemaluch.pl

Ta wersja platformy mobilnej jest w fazie testów! Prosimy o cierpliwość! (niektóre funkcje mogą nie działać w tej chwili)

 

Wegemaluch.pl Udostępnia materiały na licencji CC BY-NC-ND 4.0 Międzynarodowe. Materiały nieoznaczone CC BY-NC-ND 4.0 - Copyright by WegeMaluch.pl & MagYa 2011-2014. All rights reserved.

Wróć na górę

O Wegemaluch    O Nas    Regulaminy    Polityka Prywatności    Reklama    Promocja    Patronat    Admin    Kontakt    Faq    RSS    Toolbar

coffe Jesteś pewny by przełączyć w wersję dla komputerów stacjonarnych PC?